Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Bir web sitesinin, arama motorlarında ilgili anahtar kelimelerde yapılan arama sonuçlarında üst sıralarda çıkması için hızlı, kullanıcı deneyimini önemseyen, planlı, iyi tasarlanmış ve içerik bakımından kullanıcıları memnun etmesi gerekir. Web sitelerinin sıraladığımız şartları sağlaması için yapılan iyileştirme çalışmalarına SEO yani “Search Engine Optimisation” adı verilir. Dijital pazarlama denildiğinde genellikle “SEO” ve “SEM” birbirlerine karıştırılır. SEM yani “Search Engine Marketing” için en yaygın kullanılan araçlardan birisi de Google Ads Aracıdır. SEO ve SEM, dijital pazarlama operasyonlarında birbirlerinden tamamen ayrı kavramlar olmasına karşın, ortak olduğu bazı noktalar da var. Anahtar kelime seçmek, trend ve aranma oranı yüksek anahtar kelimeler bulmak, SEO için önemli olduğu kadar SEM için de önemlidir. Kullanıcılar, genellikle her iki işlem için ücretsiz bir anahtar kelime aracı olan Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanırlar. Ücretli reklam vermek, aranma oranı yüksek anahtar kelimeleri seçmek ve benzeri işlemleri kullanmak için yaygın olarak kullanılan Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı nedir ve nasıl kullanılır? Gelin, bu sorunun yanıtını birlikte vermeye çalışalım.


Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Nedir?

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı, Google Tarafından özellikle arama motoruna reklam verecek veya vermesi muhtemel kullanıcılar için sunulan bir tür anahtar kelime bulma / saptama aracıdır ve Google Ads’in bir parçasıdır. Google Ads adından da anlaşılabileceği üzere, Google arama motoru üzerinde sitenizin belirli anahtar kelimelerde üstte çıkmasını sağlayan bir araçtır. Araç, özellikle Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı alt aracı ile öne çıkmıştır. Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı, piyasada aynı amaçla kullanılan araçlara nazaran oldukça hesaplıdır. Bir Google e-mail hesabınız varsa, Google Ads kullanıp web siteniz için reklam vermeseniz dahi, anahtar kelime planlama aracını kullanabilirsiniz.

Google Ads yani “Arama motoru reklamcılığı” için de çok aranan anahtar kelimeler, anahtar kelime aranma hacimleri veya tam olarak ne zaman arandıkları son derece önemlidir. Tüm bu faktörler, Google Ads Keyword Planner yani Google Ads Anahtar Kelime Aracını hem SEO hem de SEM uzmanları için faydalı ve yararlı bir hale getirmektedir. Çünkü Google da, arama motorundaki reklamların, reklam verenlerin ihtiyaçlarını karşılamasını ister. Bu nedenle de, Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı dijital pazarlama uzmanları için, dijital dünyada daha görünür ve daha fazla “tıklanır” olmanın bir yolu olarak görülür, bu nedenle de önemli bir dijital araçtır. Günümüzde Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcısı aynı zamanda “anahtar kelime planlayıcısı” veya “Google Anahtar Kelime Planlayıcısı” gibi isimlerle anılmaktadır. Peki, Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı neden bu kadar önemlidir?


Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Ne İşe Yarar?

Dijital dünyada daha görünür olmak için, aralarında arama motorları ve sosyal medya platformlarının da bulunduğu pek çok mecrada, sayfa veya sitenizi doğru anahtar kelimelerle ilişkilendirmeniz gerekir. Kimi zaman “doğru kelime”, sayfa veya sitenizin içeriği ile doğrudan ilişkili olmanın yanında çok aranan ve “trend” olan kelime veya kelime grupları olabilir. Bu kelimelerin hepsi “anahtar kelime” olarak isimlendirilir ve doğru şekilde, doğru zamanda kullanılırlarsa, sizlere potansiyel müşteri ya da ziyaretçi kazandırırlar. Tüm bu unsurlar da, ürün veya hizmetinizi satış olasılığını arttırır ve popülerlik sağlar.

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı da tam olarak bu işlevi yerine getirmek için tasarlanmıştır. Satışta olan ürününüz, sunduğunuz hizmet veya web sitenizin tema ve konusuna uygun olarak, Google Anahtar Kelime Planlayıcı sizlere uygun anahtar kelimeleri sunar. Sahip olduğu diğer özelliklerle de anahtar kelime seçmede yardımcı olan Google Keyword Planner, aşağıda sıraladığımız işlevleri rahatlıkla yerine getirir;

  • Siteniz veya Sayfanız İle İlgili Farklı Anahtar Kelimeleri Keşfetmek,
  • Anahtar Kelimelerin Trend ve Aranan Anahtar Kelimeler Olup Olmadığını Anlamak veya Popülerlik Seviyelerini Seçmek,
  • Seçtiğiniz veya Seçmeyi Düşündüğünüz Anahtar Kelimelerin Aranma Hacimleri ve Rekabet Oranlarını Saptamak,
  • Google Ads Reklam Kampanyalarında Seçmemeniz – Uzak Durmanız Gereken Anahtar Kelimeleri Keşfetmek ve Öğrenmek,
  • Google Ads Reklam Kampanyalarında Anahtar Kelime İçin Rakip Sitelerin Harcadıkları Bütçeleri Öğrenmek,

Gibi işlemler için anahtar kelime planlayıcı kullanılır. Yukarıda sıraladığımız tüm bu işlemler özellikle dijital pazarlama çalışmaları için önemlidir. Çünkü dijital dünyada sitenizin daha görünür olmasını sağlamak için, aynı zamanda aynı anahtar kelimeler üzerinde yoğunlaşan / çalışan rakipleriniz hakkında da bilgi sahibi olmalısınız.

Anahtar kelime seçmek ile ilgili bu ve bunum gibi püf noktalarını tümü, SEO ve SEM gibi çalışmaları da içeren dijital pazarlama operasyonlarında dijital stratejinin oluşturulması için önemlidir. Sözgelimi, bütçeniz kısıtlı ise rekabetçi bir anahtar kelime yerine, daha az aranan bir anahtar kelimede üst sıralara çıkmak isteyebilirsiniz. Aynı şekilde, bir anahtar kelime diğerlerinden açık ara daha çok aranıyorsa, o anahtar kelime size potansiyel müşteri / ziyaretçi olarak geri dönecektir.

Anahtar kelime seçmek için kullanılabilecek ücretsiz araçların başında da Google Keyword Planner veya diğer bir adıyla Google Anahtar Kelime Planlayıcı kullanılır. Ücretsiz bir anahtar kelime aracı planlama / seçme aracı olmasının yanında bu araç aynı zamanda arama motorunun direkt mimarı olan Google tarafından sağlandığı için güvenilirdir de. Şimdi, Google Anahtar Kelime Planlayıcı özelliklerine bir göz atalım. Anahtar kelime seçmek, dijital dünyada siteniz ve sayfalarınız için önemlidir. Peki, Google Anahtar Kelime Aracı sizlere bu noktada nasıl ve ne şekilde yardımcı olur?


Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Özellikleri Neler?

Günümüzde ticaretin %95’i dijital dünyadaki siteler üzerinden gerçekleştiriliyor. Google Tarafından satın alınan Youtube, çoktan ana akım televizyon kanallarının yerini aldı. Google ve Youtube için ise anahtar kelime seçmek ve planlama süreci, son derece önemli. İşte tam da bu noktada Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı devreye giriyor. Yukarıda sıraladığımız kullanıcı faydalarından dolayı tercih edilen dijital araç günümüzde kullanışlı özellikleri ile dikkat çeker. Bu özellikleri şu şekilde sıralamak mümkündür:


  • Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Ücretsiz Bir Araçtır. Bir Google Hesabı / E-mail Adresi Bulunan Herkes, Google Ads Hesabını Ücretsiz Açarak Aracı Kullanmaya Başlayabilir.


  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı Sizlere, Tercih Ettiğiniz Anahtar Kelimenin Trend Olup Olmadığını Söyleyebilir. Daha Çok Aranan Kelimelere SEO veya SEM için Yatırım Yapmak Sonuçta Size Daha Çok Ziyaretçi Trafiği Sağlayacaktır.


  • Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı, Anahtar Kelimelerin Rekabet Seviyelerini Gösterir. Rekabet Seviyesi Yüksek (Çok Aranan) veya Rekabet Seviyesi Daha Düşük Anahtar Kelimelerle, Kendi Google Reklam Stratejinizi Oluşturmanız Mümkün Hale Gelir.


  • Google Reklamı Vermeden Önce, “Yukarıda” Çıkmak İstemediğiniz Kelime ve Kelime Öbeklerini Google Ads Anahtar Kelime Planlama Aracı İle Saptayabilir, Google Reklam Kampanyalarınızı Daha Etkili Bir Hale Getirebilirsiniz. Böylece Daha Az Anahtar Kelimeye Daha Büyük Bütçeler Ayırmanız Da Mümkün Olur.


  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı, Sizlere Google Reklam Kampanyaları İle İlgili Olarak Bütçe Düzenlemesi Yapmanız Olanak Verir. Böylece En Çok Trafik Sağlayan Anahtar Kelimelere Daha Çok Önem Verebilirsiniz.


  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı Özelliklerinden söz ettikten sonra, şimdi de bu ücretsiz ve etkili aracın tam olarak nasıl ve ne şekilde kullanıldığına değinelim.


Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı kullanabilmeniz için, aşağıdaki adımları atmanız yeterli olur.

Google Hesabı: Google Hesabı Olmadan Google Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanamazsınız. Kısaca, Google Ads’in Bu Ücretsiz Hizmetini Kullanabilmeniz İçin İlk Olarak Bazı Google Araçlarını Kullanıyor Olmalısınız.

Google Ads Hesabı: Google Hesabına Sahip Olduktan Sonra, Google Ads (Google Reklam Verme Sayfası) Sayfasına Ulaşmalı ve Buradan Google Hesabınız İle Ads Hesabınızı Entegre Etmelisiniz. Google’a Reklam Verirken Bu Bilgiler, Reklam Ücretleri veya Fatura gibi İşlemlerde Kullanılır. Bu Nedenle De Önemlidir. Atacağınız Adıma “Google Hesabı – Google Ads Entegreasyonu” İsmi De Verilebilir.

Google Ads Paneli: Google Ads Paneline Hoşgeldiniz. Panelin Sağ Üst Kısmında Bulunan “Araçlar ve Ayarlar” Kısmından “Anahtar Kelime Planlayıcı” Seçeneğini Seçin. Şimdi, Google Anahtar Kelime Planlayıcı Aracını Kullanabilirsiniz.

Anahtar Kelimelerin Aranma Hacimleri ve Popülerliklerini Ölçmek: Google Ads Paneli Üzerinden Açtığınız Google Anahtar Kelime Planlayıcı Paneli Aracı İçin “Keşfet” Seçeneğini Seçtiğinizde, Kendi Sitemiz İle İlgili Anahtar Kelimelerin Popülerlik Durumunu Ölçebilir, Yeni Anahtar Kelimelerin Farkına Varabilir ve Anahtar Kelimelerin Rekabet Durumunu Öğrenebilirsiniz.

Not: Peki, dijital dünyada onlarca ücretli – ücretsiz anahtar kelime planlama aracı olmasına karşın neden Google Ads Keyword Planner tercih etmelisiniz? İlk olarak bu araç, ücretsizdir. Ancak en önemlisi, site sahiplerinin veya reklam verenlerin tanıtım aracı olarak Google Reklamları kullanacağı düşünüldüğü için, buradaki bilgiler diğer araçların sağladıklarına nazaran daha güvenilirdir.



Google Ads Planner Kullanımı: Anahtar Kelime Filtreleme ve Hassaslaştırma Nasıl Yapılır?

Google Ads Anahtar Kelime Aracında, anahtar kelimelerinizi filtreleyebilir veya hassaslaştırabilirsiniz. Peki bu tam olarak ne anlama geliyor? Bunun cevabını verebilmek için ilk olarak; Google Reklamları, anahtar kelimeler, reklam bütçesi gibi konularda bilgi sahibi olmalısınız.

Google Reklamları için, Google Anahtar Kelime Planlama Aracı kullanılır. Çünkü bazı Google Reklam modelleri, sitenizin tıklanma sayısı ölçüsünde sizlere bir reklam ücreti sunarlar. Bu fonksiyon oldukça detaylıdır ve teklif usulü de çalışabilir. Sözgelimi, siz “erkek spor ayakkabı” anahtar kelimesi için daha az bütçe verdiğinizde, muhtemelen verdiğiniz Google Reklamı, daha yüksek talep sunan müşterinizin sitesinin altında görünecektir. Bu nedenle anahtar kelime planlama, anahtar kelime için Google tarafından talep edilen ücret, anahtar kelime sayınız önemlidir çünkü bunlar doğrudan bütçenizi etkileyecektir. İşte tam da bu noktada anahtar kelimeleri filtreleme ve hassaslaştırma işlemleri önem kazanır.


Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Anahtar Kelime Filtreleme Nasıl Yapılır?

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcıya Ulaştığınızda, karşınıza anahtar kelimeler için CPC değeri (her tıklama başına Google Tarafından Talep Edilen Ücret),aranma hacmi, tarih aralığı, dil, bölge gibi pek çok ayar çıkacak. Bu ayarlar, reklamlarınızı belli bir coğrafyaya, dile, zaman aralığı ve yere odaklamanızı sağlar ve böylece daha küçük reklam bütçeleri ile daha etkili reklam vermenizi sağlarlar.

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Anahtar Kelime Filtreleme, aslında anahtar kelime ile ilgili verilerin amaca uygun olarak daraltılması işlemidir. Hedefiniz Almanya mı? O zaman dil seçeneğini panelin yukarısında bulunan dil seçeneğinden “Almanca” ve ülke seçeneğini “Almanya” yapmanızda fayda var. Böylece bir anahtar kelime hangi oranda hangi ülkede nasıl aranıyor öğrenebilirsiniz. Google Anahtar Kelime Planlayıcı ile ilgili pek çok farklı ayar ve ipucu bulunuyor. Bu nedenle size, ücretsiz Google Hesabı ve Google Ads hesabı açıp bu araçları kendinizin kurcalamasını öneriyoruz.


Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Anahtar Kelime Hassaslaştırma Nasıl Yapılır?

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı sayesinde anahtar kelimelerin aranma oranları ile ilgili sınırsız veri elde edebilirsiniz. Kelime hassaslaştırma seçeneği, diğer ayarlarda olduğu gibi Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı Aracın üst kısmında bulunur. Bu araç sayesinde, belli kaynaklardan yapılan aramaların anahtar kelime ile ilgili ayrıntı sayfasında görünmesini engellemeniz mümkündür. Hassaslaştırma, filtreleme ve negatif anahtar kelime seçme gibi işlemlerin, anahtar kelime seçiminde önemli olduğunu ve hedefinizde yoğunlaştıkça, Google Reklam Kampanyası Gücünün daha da arttığını burada tekrar etmeye gerek yok. Ülke, zaman dilimi, konuşulan dil, rekabet ve dahası… Anahtar kelimelerle ilgili ayrıntılı bilgi edinmek isterseniz, Google Anahtar Kelime Planlayıcı Aracı veya diğer bir adıyla Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı tüm özellikleriyle sizlerle. Şimdiden kolay gelsin!


Profesyonel desteğe ihtiyacınız varsa aşağıdaki butona tıklayarak benimle iletişime geçebilirsin!



İletişime Geç