Google Ads Reklam Kampanyaları Hedefleri Nelerdir?

Google Ads Reklam Kampanyaları Hedefleri Nelerdir?

Google Ads Reklam Kampanyaları Hedefleri Nelerdir?

Merhaba, Ben Orhan Özkan.


Bu makalemde size Google Ads reklam kampanyaları hedeflerinin neler olduğunu anlatacağım.


Google Ads’te bir reklam kampanyası oluşturmadan önce Google Ads reklam kampanyaları hedeflerini iyi bilmeniz gerekiyor. Eğer reklam kampanyaları hedeflerine iyi bilirseniz, işletmeniz veya çalıştığınız markalar için Google’da iyi bir reklam stratejisi de hazırlayabilirsiniz. Aslında basit ve anlaşılır gibi görünüyor ancak işi ezberlenmek yerine işin mantığını kavramalısınız.


Tıpkı Facebook reklam kampanya hedeflerinde olduğu gibi Google Ads’te de birbirinden farklı reklam kampanyası hedefleri vardır. Stratejileriniz doğrultusunda en doğru reklam kampanyası hedeflerini belirleyerek istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz.


Google reklamcılığında birbirinden farklı stratejileriniz olabilir. Bunlar satışı artırmak, sitede geçirilen ziyaret süresini artırmak, blog yazılarının okunmasını sağlamak, kurumsal sitedeki müşteri talep formlarının doldurulmasını sağlamak, sitenin trafiğini artırmak gibi seçenekler olabilir.


İşte bu noktada hedefiniz ne ise Google Ads reklam kampanya hedefini de ona göre seçmeniz gerekiyor.


Google Ads Reklam Kampanyaları Hedefleri


Reklam kampanyası hedeflerinizden dilediğinizi seçerek Google Ads reklam kampanyalarınızdan alacağınız verimi maksimum seviyede artırabilirsiniz. Aşağıdaki görselde Google Ads reklam kampanya hedeflerini görüyorsunuz.



Satış


Bir e-ticaret siteniz varsa veya fiziki lokal mağazanızdan bir satış gerçekleştirmek istiyorsanız satış hedefli reklam kampanyası oluşturmalısınız. Satış hedefli reklam kampanyalarını aşağıdaki kampanya türleriyle kullanabilirsiniz.


Arama Ağı reklamlarında, kullanıcılar hizmetlerinizi veya ürünlerinizi arattığında onların karşısına çıkarak satışlarınızı artırabilirsiniz. Satış hedefli kampanyalarda dönüşümlerin mutlak olarak kurulu olması gereklidir.


Görüntülü Reklam Ağında, daha önce sitenizle etkileşimde bulunmuş veya hedeflediğiniz kişilerin karşısına reklamınızı çıkabilirsiniz.


Alışveriş reklamlarında, satın alma eylemi gerçekleştirecek potansiyelli kullanıcıları hedefleyebilirsiniz.


Video reklamlar oluşturarak YouTube’da ürünlerinizi satın alma eylemi gerçekleştirecek potansiyelli kullanıcıların karşısına çıkabilirsiniz.



Akıllı reklamlar ile Google’da, Google Haritalarda ve internette gösterilen otomatik reklam alanlarıyla satışlarınızı katlayabilirsiniz.


Keşif reklamları ile YouTube, Gmail, Keşfet gibi alanlarda ürün veya hizmetlerinizi satın alma eylemi gerçekleştirecek potansiyeli olan kullanıcılara gösterebilirsiniz.


Potansiyel Müşteriler


Daha önce sizin ürün veya hizmetlerinizi almamış ancak potansiyel olarak müşteriniz olma ihtimali yüksek kişilere ulaşarak satışlarınızı katlayabilirsiniz.


Potansiyel müşteriler hedefli reklam kampanyaları da tıpkı satış reklamı kampanyaları gibi Arama Ağı, Görüntülü Arama Ağı, Alışveriş, Video, Akıllı, Keşif reklamlarında kullanabilirsiniz.


Web Sitesi Trafiği


Eğer amacınız direkt satış yapmak değil de satışa asist yapmaksa web sitesi trafiği reklam kampanyası hedefini kullanabilirsiniz.


Web sitesi trafiği hedefli reklam kampanyaları size direkt satış getirmez. Web sitesi trafiği ile web sitesinizi ziyaret etme ihtimali yüksek olan kişilere ulaşabilirsiniz.


Bu sayede data toplayarak remarketing reklam kampanyalarınızı da besleyebilirsiniz.


Trafik hedefli reklam kampanyalarınız için Süre ve Sayfa dönüşümleri kurarsanız, reklamlarınızı web sitenizde uzun süre kalma ihtimali yüksek olan veya birden fazla sayfa dolaşma ihtimali yüksek olan kullanıcılara gösterebilirsiniz.


Web sitesi trafiği reklamlarını Arama Ağı, Görüntülü Arama Ağı, Alışveriş, Video, Keşif reklamlarında kullanabilirsiniz.


Ürün ve Markayı Dikkate Alma


Ürün ve markayı dikkate alma hedefi ile potansiyel müşterilerinizin markanız, ürünleriniz veya hakkında düşünmelerini sağlayın.


Bu reklam kampanyası hedefi size direkt satış getirmeyebilir fakat insanların karşılarına görüntülü reklamlarınızı çıkararak insanların markanız, ürün veya hizmetiniz üzerinde düşünmesini sağlayabilirsiniz.


Ürün ve markayı dikkate alma, Görüntülü Reklam Ağı ve Video reklamlarda kullanılabilir. YouTube video reklamları çıkmak istiyorsanız bu hedefi verimli şekilde kullanabilirsiniz.


Marka Bilinirliği ve Erişim


Marka bilinirliği ve erişim reklam kampanyası hedefi ile marka bilinirliğinizi artırabilir, satışlarınıza etki edecek güçlü veriler biriktirebilirsiniz.


Marka bilinirliği reklam kampanyaları ile hizmetlerinize veya ürünlerinize ilgi duyma potansiyeli yüksek olan kişilerin karşısına sürekli olarak çıkarak markanızın bilinirliğini artırabilirsiniz.


Marka bilinirliği reklamları ile reklamlarınız görüntülendiğinde ödeme yaparsınız. Ayrıca aşağıdaki gibi YouTube’da yayın içi, bumper, yayın dışı ve reklam dizisi reklam kampanya türleriyle de iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.



Uygulama Tanıtımı


Eğer bir mobil uygulamanız varsa uygulama tanıtımı reklam kampanyalarıyla mobil uygulamanız için elde etmek istediğiniz indirme sonuçları bu kampanya hedefiyle elde edebilirsiniz.


Bu reklam kampanyası hedefiyle reklamlarınız Google Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı, Google Play, diğer uygulamalar ve YouTube’da otomatik olarak gösterilecektir.


Kampanya Hedeflerinin Faydaları


·      Kampanya hedefleri belirleyerek Google Ads’i hedefleriniz doğrultusunda kullanabilirsiniz. Hedeflerinize uygun kampanya hedefini seçmeden önce dönüşümleri kurarak kampanyalarınızdan aldığınız sonucu max. Seviyede artırabilir ve maliyetleri düşürebilirsiniz.


·      Kampanya hedeflerinin mantığını iyi bilirseniz kampanyalardan ne istediğinizi bilir buna göre reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.


·      Yine kampanya hedefleri seçerek Google Ads’in size sunduğu önerilerden de faydalanabilirsiniz.


·      Hedef kılavuzu olmadan da bir kampanya oluşturabilir, hedeflerinizi daha sonra da belirleyebilirsiniz.


Eğer bunlar sizin için çok zor ise Google Ads reklamlarınız için benimle iletişime geçebilirsiniz.