Instagram Algoritması Nasıl Çalışır? Güncel Tüm Detaylar

Instagram Algoritması Nasıl Çalışır? Güncel Tüm Detaylar

Instagram Algoritması Nasıl Çalışır? Güncel Tüm Detaylar

Dünya çapında milyonlarca kullanıcıya sahip bir sosyal medya düşünün, karışık ve sürekli değişen bir yapı. Evet Instagram sosyal medya platformundan bahsediyoruz. Instagram Algoritması sürekli değişiyor ve gelişiyor.


Algoritma yapısına göre hareket etmek her zaman faydalı bir yöntemdir. Çünkü Instagram 'ın kurallarına uymak hesabınızı daha çok kişiye erişmesini, etkileşiminizin artmasını ve hızla büyümenize olanak sağlayabilir.


Bu yazımızda, Instagram Algoritma yapısının nasıl çalıştığını, neler içerdiğini, neden önemli olduğuna dair net ve doğru bilgiler veriyor olacağız.


Önemli Not: Şunu söylemekte fayda var, bu algoritma değişiklikleri ve düzenlemeler tamamen insanları daha çok uygulamada tutmak üzerine kurulu bir yapıdır.



Instagram Algoritması


Bu başlık altında instagram algoritması konusunu detaylarıyla ele alacağız. Bu konuyu 5 başlık altında inceleyelim.


Instagram Algoritması


  • Instagram Akış Algoritması Nedir?
  • Instagram Hikaye Algoritması Nedir ve Nasıl Çalışır?
  • Instagram IGTV Algoritması Nasıl Çalışıyor?
  • Instagram Reels Algoritması Nedir?
  • Instagram Keşif Algoritması Nedir ve Nasıl Çalışır?


Bu 5 konuyu detayları ile göreceğiz. Mantıklarını anlamak bir nevi algoritma yapısını çözerek daha işlevsel işlemler yapmanıza olanak sağlayacaktır. Daha fazla kişiye ulaşmak, kaliteli bir profile sahip olmak ve etkileşimi arttırmak sizin elinizde.



Instagram Algoritması Hakkında Bilinmesi Gerekenler


Bu yapıyı incelemeden önce Instagram algoriması hakkında bilmemiz gereken bazı konular var. Sizler için kısaca listeledik;

  • Algoritma tamamen İlgi duyduğunuz konulara göre şekil alır.
  • Akış, Keşfet, Hikaye, Reels ve IGTV gibi sistemlerin hepsi aynı algoritma mantığı ile çalışır.
  • Etkileşim önceliklidir.
  • Gönderilerin zamanlaması önemlidir.
  • Instagramı kullandığınız süre oldukça önemlidir.
  • Yorumların uzunluğu önemli değildir.
  • Her hesap türü aynı algoritma ile değerlendirilir.
  • İçerik paylaşımının süresi önemsizdir. Belirli bir etkileşim süresi yoktur.
  • Video ve Fotoğraflar aynı algoritma ile çalışır.
  • Fake içerikler çok hızlı farkedilir ve müdahale edilir. (Bunu genelde farketmeyiz)



Instagram Algoritma Faktörleri Nelerdir?


Paylaşımlarınız aslında algoritma yapısını oluşturuyor. Bazı temel faktörleri uygulayarak algoritma yapısını tamamlamış oluyorsunuz. Tabi bu faktörleri doğru uygulamak gerekiyor.



1. Instagramda Güncel Kalmak


Algoritma sizin profilinizin ne kadar güncel kaldığına odaklanmaktadır. İçeriklerinizi ne kadar zamanda yayınladığınız önemlidir. Bu bağlamda aslında belirli zaman aralıklarında stabil olarak paylaşım yapmalısınız.


Instagram'da Güncel Kalmak



Sizi takip eden kişilerin online olduğu zamanlarda içerik üretmek her zaman doğru bir yaklaşım olacaktır. Buda daha fala etkileşim almanıza olanak sağlayacaktır.



2. Instagram Kullanım Süresi


Instagram 'ı kullanım süreniz oldukça önemlidir. Sık sık online olmanız demek, profilinizi daha fazla kontrol ediyorsunuz anlamına gelmektedir. Bu bağlamda instagram bunu etkileşim olarak ödüllendirir. 


Instagram Kullanım Süresi


Takipçileriniz ile olan bağı bir nevi güçlendirmiş olursunuz. Daha az kontrol etmeniz zaman aralığını geniş tutmak demek oluyor. Bu da treni kaçırdınız demektir.



3. Instagram İlgi Alanları

Instagramda beğendiğiniz, kaytt ettiğiniz veya yorum yaptığınız tüm içerikler, instagram algoritmasına "bu kullanıcı bu tarz gönderileri çok seviyor, hemen daha fazla gösterim ona" mantığı ile çalışır. 


Instagram Begeni


Neden böyle yapıyor? Çünkü instagram daha çok zaman geçirmeni istiyor bu platformda. Senin sevdiğin veya ilgi duyduğun her içeriği ayağına kadar sunuyor.

  • Beğeni
  • Yorum
  • Paylaşma
  • Kayıt Etme
  • Görüntüleme

Bu 5 kritik eylem, algoritmayı oluşturuyor.



4. Instagramda Tanıdık İlişkisi

Instagram ana sayfanızda yer alan her içeriği beğenmiyorsunuz, yani bir eylemde bulunmuyorsunuz. Ama yakın bir arkadaşi sevgili, akraba veya ünlü birisi görünce beğenip, paylaşıp ve yorum atıyorsunuz.


İşte bu durumda Instagram bu etkileşime geçtiğiniz yakın kişileri, hem gönderilerde hemde hikaye tarafında öne çıkarıyor. Daha hızlı görmenize olanak sağlıyor. Aslında dediğimiz gibi, algoritmayı oluşturan sensin.



5. Instagram Takipçi

Instagram ortamında olması gerekenden fazla kişileri takip etmeniz oldukça karmaşık bir algoritma yapısına sebep olacaktır.


Şunu demek istiyoruz ki, gerçekten ana sayfanızda görmek istediğiniz içerikleri maalesef göremeyebilirsiniz.


Instagram Takipci


Bunun sebebi, takip ettiğiniz profillerin çoğu etkileşimden uzak ve konu olarak dağınık bir yapıya sahip olmasıdır. Bu da görmek istediğiniz profilleri oldukça geri sıralara atacaktır.


Yapmanız gereken bu profilleri takipten çıkmaktır.



Instagram Algoritması Nasıl Çalışıyor?


Öncelikle Instagram nasıl bir sosyal medya kısaca bunun bir farkına varalım. Instagram Fotoğraf ve Video odaklı paylaşım platforu olarak karşımıza çıkıyor. Burada insanların zaman geçirmesi hedefleniyor. Instagramın da istediği tam olarak bu.


Instagram sürekli olarak güncel kalmak ve gelişmek istiyor. Bunu da algoritmalarını belirleyerek ve belirli aralıklar değiştirerek insanlar sayesinde yapabiliyor. Daha fazla kişiye ulaşmak isteyen Instagram bunu başarabiliyor.


Genel anlamda algoritma yapısını toparlamak gerekirse, Instagram bir nevi sizi analiz ederek, sizin ne istediğinizi keşfederek sizlere o kaynakları gösteriyor. İşte bu bağlamda aslında algoritma yapısının temellerini oluşturmuş oluyor.


Daha fazla kişiye daha doğru ve güvenilir kaynak sunmak istiyorlar. Aslında Instagram yeniliklerinde bir algoritma yapısı oluştuğunu söyleyebiliriz.


Algoritmayı tetikleyen etkenleri yukarıda gördük. Her eylem algoritma için önemli. Tüm bu yapıda Instagram algoritmasının çalışma prensibine detayları ile bir bakalım.



Instagram Keşfet Algoritması


Instagram keşfet bir derya denizdir. Mevcut takip ettiğiniz profil içeriklerinden çok tamamen ilgi duyduğunuz içeriklere yoğunlaşmış bir yapıdır.


Keşfet devamlı olarak değişkenlik gösterir, yani sürekli olarak güncellenir. Bu tamamen sizin ilgi duyduğunuz konulara göre güncellenir.


Keşfet arama kısımında sadece aramak istediğiniz kelimeyi bile yazmanız yeterlidir. Instagram o kelime ile ilgili tüm sonuçları karşınıza getirecektir.


Örnek: Örnek vermek gerekirse, bir gönderi oluşturacaksınız diyelim. Bu gönderi bilgisayar görüntüsü olsun. Bilgisayar ile ilgili bir anahtar kelimeyi öncelikle keşfet sekmesinde ki arama kısmına yazın bakın neler çıkıyor. Sizde ona göre etiket kullanın ve algoritmaya uygun bir şekilde hareket edin. Böylelikle keşfet dünyasında bir yer edinebilirsiniz.



Instagram Hikaye Algoritması


Bu kısımda aslında tamamen odaklandığınız profillerin yani hesapların güncel içeriklerini görmektesiniz. Sürekli olarak ana sayfanız da çıkan gönderileri, beğendiğiniz, yorum yaptığınız, kayıt ettiğiniz zaman Instagram bu kişilerin hikaye içeriklerini size ilk sıralarda göstermektedir.


Mantık şu aslında, Instagram size en sevdiğiniz hesapların en güncel hikayelerini gösteriyor. Mantık oldukça basit değil mi?


Bu hikayeleri paylaşan siz olsaydınız diye düşünelim. Eğer sık sık güncel olarak hikaye paylaşırsanız eğer, bu bağlamda sıralamanız da iyileşerek ilk sıralara gelebilirsiniz. Kısaca demek istediğimiz güncel kal, kaliteli içerik üret ve ilk sırada ol.



Instagram Reels ve IGTV Algoritması


Algoritmanın belki de en çok çalıştığı 2 ortam Instagram Reels ve IGTV ortamlarıdır. Etkileşim konusunda oldukça yararlı bir yapıdır. Belirli konulara ilgisi olan kişileri birden fazla içerik gösterilir.


Kısa veya uzun videolar yayınlayabileceğiniz ve daha fazla kişiye ulaşabileiceğiniz en yararlı içerik türüdür. Keşfet tarafında oldukça popüler diyebiliriz.


Video ortamında Instagram dışında çok platform olduğundan burada aslında rekabetçi bir ortam söz konusudur. Bu da içerik üreticileri için faydalı bir hizmetdir.



Instagram Algoritmasına Uyum Sağlayın

Bu kısımda Instagram algoritmasına uyum sağlamak için ne gibi işlemler yapabilirsiniz kısaca bilgi vermek istiyoruz. Özellikle bir ürün satışı veya içerik üreticisi iseniz daha faydalı olacaktır.


Instagram Algoritması Özellikleri


  • Kaliteli görsel veya video kullanın.
  • Gönderileriniz açıklamalarına uzun metrajlı konu ile ilgili yazılar yazın.
  • Yorumları yanıtlayın.
  • DM üzerinden gelen mesajlara cevap verin.
  • Her gün düzenli olarak belirlediğiniz saatlerde içerik üretin.
  • Hikaye, IGTV ve Reels tarafında içerik üretin.
  • Etiket kullanın fakat konu ile ilgili olması önemlidir. En az 3 en fazla 6 adet etiket yeterli olacaktır.
  • Profil tasarımınıza özen gösterin. Karmaşık olmasın.
  • Yanıltıcı veya aldatıcı içerik üretiminden uzak durun.
  • Daha fazla zaman geçirin ve sürekli olarak etkileşimde kalın.


Sonuç


Instagram tarafında alogritma açısında bir çok cevabı vermiş olduk. Aslında tüm bu algoritma yapısı tamamen bizim eylemlerimiz sonucunda oluşuyor.


Bu oyunu kurallarına göre oynamak tamamen sizin elinizde. Algoritma yapısına uygun eylemleriniz oldukça iyi bir sonuç getirecektir.


Profesyonel desteğe ihtiyacınız varsa aşağıdaki butona tıklayarak benimle iletişime geçebilirsin!


İletişime Geç