Instagram Reklam (Tanıtım Oluştur)

Instagram Reklam (Tanıtım Oluştur)

Instagram Reklam (Tanıtım Oluştur)

Dijital çağ ile artık bir bütünüz. İşletmeler, kişisel markalar veya kişiler sosyal medyanın gücünün farkında ve büyümek için bu mecraları kullanıyorlar. Instagram 'da bunların başında geliyor. Instagram reklam verme işlemleri ile daha çok kitleye ulaşmak mümkün.


Instagram Reklam Verme işlemleri hakkında önemli konulara bu yazımızda değineceğiz;

Başlamadan önce bu verilere göz atmanızı tavsiye ederim. Bu ve daha fazla verilere Statista internet sitesinden bulabilirsiniz.


Aktif Kullanıcı Sayısı


Instagram Reklam Verme (Tanıtım Oluştur)

Instagram Reklam (Tanıtım Oluştur) Nasıl Yapılır? konusunda bu yazımızda cevap bulabileceksiniz. En önemlisi sistemin algoritmasını yani mantığını anlamak daha önemlidir. Bu şekilde reklam verme işlemleriniz verimli olacaktır.

Instagram üzerinden reklam vermek, yönetmek, analiz etmek oldukça kolay ve etkili bir dijital pazarlama yöntemidir.


Instagram Reklam Verirken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Instagram reklam verme işlemlerinde öncelikle doğru bir şekilde reklam modellemesini belirlemeniz gerekir.

Doğru reklam modeli seçimi, reklamlardan alacağınız performansı oldukça etkileyecektir. Olumlu veya olumsuz bu seçimde etkendir.

  • İnstagram reklam verirken mutlaka video içeriğiniz olsun. Videolar daha fazla kişiye ulaşır ve izlenme oranları yüksektir. Bu sayede tanıtım yapmak daha kolaydır.
  • Doğru etiket kullanımı önemlidir. Az ve öz olmalıdır. Tamamen içerik ile alakalı olması önerilir.
  • Kaliteli ve anlaşılır görsel kullanılması etkileşim açısında oldukça önemlidir. Dikkat çekici olmasına özen gösterin.
  • Reklam sırasında açıklama kısmı anlaşılır bir okuma sağlamalıdır.
  • Özgün ve bağımsız reklam içerikleri oluşturmak oldukça önemlidir. Kopya içerikler spmalanır ve göserilmez.
  • Bütçe kısıtlı olması durumunda bölgesel reklamlar verilmelidir. İlçe bazlı düşünebilirsiniz.


Instagram Reklam Verme İşlemleri

  1. İlk adım olarak Instagram hesabınızı Facebook ile entegre etmelisiniz. Bunun için yapmanız gerekenler Instagram üzerinden Ayarlar >Hesap >Bağlı Hesaplar sekmesinden gerekli entegrasyonu yapmalısınız. Bu sayde Facebook Reklam Yöneticisi tarafında işlemlerimizi yapabiliriz.
  2. Reklam vermek yani öne çıkarmak istediğiniz gönderinizi "Gönderiyi Öne Çıkar" seçeneği ile işlemlere başlayabilirsiniz.
  3. Tanıtım yap seçeneği ile karşımıza 3 model çıkacaktır. Profil, İnternet Sitesi ve Direct Mesaj olarak seçenekler mevcut.
  4. Profil: Bu seçenek reklamı gören kişileri direkt olarak Profil sayfanıza yönlendirmek amaçlı kullanılır. Bu bağlamda eğer insanların sizin profilinizde ki gönderileri görmesini istiyorsanız, içeriklerinize odaklanması için etkili bir çözümdür.
  5. İnternet Sitesi: Reklamı gören kişi veya kişiler sadece belirlediğiniz web sitesine erişim sağlar. Eğer satış odaklı bir web siteniz, yani e-ticaret siteniz var ise bunu kullanmak oldukça mantıklı bir çözümdür.
  6. Direct Mesaj: Reklamı gören kişiler, reklamı tıkladığında size mesaj göndermek amaçlı "direct mesajlar" kısmına yönlendirilir. Bu reklam türünde ise birebir etkileşim amaçlı bir işiniz var ise, tanıtım yapmak iletişim kurmak istiyorsanız oldukça uygundur.


Sonuç

Görsel olarak göstermek gerekirse, aşağıda ki gibi işlemler ile karşılaşıyorsunuz. Bu kısımlarda önemli olan doğru bir şekilde yapılandırma yapmaktır.

İlk iş olarak bir hedef yani hangi eylemleri gerçekleştirmek istediğinizi seçersiniz.



Sonrasında bir Hedef Kitle tanımlaması yapmanız gerekir. Bu kısım oldukça önem arz etmektedir. Uzmanlık gerektirmektedir. Gönderiniz hangi topluma etki etmesini istiyorsanız bu kısımda düzenlemeler yapıyorsunuz. Otomatik tercihi tamamen instagram 'ın insiyatifinde olan bir seçenektir.



Bütçeleme işlemi ise günlük olarak hesaplanmaktadır. Resimde görüldüğü üzere günlük 9 TL minimum başlangıç fiyatı görülüyor.



Son işlem olarak, instagram size bir özet sunuyor. Bu kısımda tahmini erişim sayısını da görebilirsiniz. Ödeme ayarlarını yaptıktan sonra reklamınız onay sürecine alınır. 



Instagram Reklam Çalışmaları İçin Profesyonel Destek Alabilirsiniz.

  • Hedef kitle belirleme,
  • Bütçe hesaplama
  • Reklam analizi
  • Kaliteli içerik

gibi bir çok işlemi işinde uzman ekiplere vererek daha kaliteli bir reklam süreci işleyebilirsiniz. Tüm bu işlemler tamamen raporlanarak yapılır ve iş sonunda tarafınıza iletilir. 


İletişime Geç